بیوگرافی بشار اسد، دیکتاتور سوریه


بشار اسد سومین فرزند حافظ اسد در ۱۱ سپتامبر سال ۱۹۵۶ در سوریه به دنیا آمد . وی در رشته چشم پزشکی در دمشق و لندن تحصیل کرده‌ است . حافظ اسد از سال‌ها پیش از مرگ خود ، پسر بزرگش ، باصل اسد را برای جانشینی خویش تعلیم داده بود ، اما یک سانحه رانندگی مشکوک در سال ۱۹۹۴ جان او را گرفت و پسر دوم خاندان اسد - بشار اسد - که تا آن زمان علاقه چندانی به سیاست نشان نمی‌داد و در لندن در حال تحصیلات پزشکی با تخصص چشم پزشکی بود ، به صحنه سیاست کشانده شد .

در سال ۲۰۰۰ بشار اسد به عنوان تنها کاندیدای ریاست جمهوری سوریه به جانشینی پدرش - حافظ اسد - انتخاب شد . وی در این انتخابات ۹۷ درصد آرا را به دست آورد !
بشار اسد در سال 2007 ، هفت سال دیگر برای ریاست جمهوری سوریه انتخاب شد . وی در آن سال در همه پرسی ، ۱۱ میلیون رای مثبت آورد و فقط حدود ۲۰ هزار نفر با ادامه ریاست جمهوری وی مخالفت کردند !

بشار اسد نماینده حزب حاکم (البعث) است که حاکمیت سوریه را در دست دارد . خانواده اسد که از اقلیت علوی مذهب هستند دارای مناصب مختلفی می‌باشند . از جمله :

حافظ اسد ، پدر ، رئیس‌جمهور سابق ، مرگ در سال ۲۰۰۰

اسماء اسد ، همسر حافظ ، دارای نقش سیاسی تأثیرگذار
رفعت اسد ، عمو ، از مقامات نظامی ، تبعید به فرانسه پس از سعی در مبادرت به کودتا در سال ۱۹۸۴، تا سال ۱۹۹۸ او مقام تشریفاتی معاونت رئیس‌جمهور را حفظ نمود.
باسل اسد ، برادر ، نامزد اصلی برای جانشینی پدر ، مرگ در اثر تصادف با ماشین ۱۹۹۴


هیچ نظری موجود نیست: