دلائلی که بمب گذاری مهاباد را منسوب به عوامل جمهوری اسلامی میکند .


1- در محل رژه ای که این همه سرگرد و سرهنگ و سرتیپ پاسدار و ارتشی و بسیجی وجود دارد چرا باید یک بمب گذار برود در محل تماشاچیان آن هم در بین زنان و کودکان ، بمب را جاسازی و منفجر کند ؟!
( کافی بود بمب گذار یک لباس نظامی بپوشد و بمب را در زیر یک یا چند جعبه آب میوه و کلوچه پنهان و در پوشش تغذیه بعد از رژه یا صبحانه سربازان رژه رونده ، به محل مورد نظر – جایگاه ویژه ، جایگاه میهمانان ، بخش لجستیک یگانهای رژه رونده ، اتاق یا چادر فرماندهان و .... – منتقل کرده و آماده انفجار در زمان موعود نماید )

2- هر گروه و سازمان چریکی میداند کشتن غیر نظامیان آنهم از نوع زنان و کودکان دارای بار منفی اجتماعی و روانی در جامعه بوده و باعث ریزش طرفدران و حامیان گروه مربوطه میشود . پس بسیار دور از انتظار است از سازمانهایی که سالهاست بر علیه جمهوری اسلامی مبارزات چریکی میکنند دست به این عملیات بچگانه و کور بزنند ؟!

3- در گزارش خبری صدا و سیمای جمهوری اسلامی از زخمیان این بمب گذاری ، به وضوح مشاهد میشود اکثر زنان و دختران مصدوم یا از نوع زنان سنتی کرد هستند و یا از نوع زنان با پوشش کم حجاب ! و بقول گفتنی در بین این مجروحان ، خبری از خواهران زینب و بسیجی نمیباشد . گویا موج انفجار بر این خواهران ارزشی تاثیری نداشته و یا اصلا در محل انفجار بمب نبوده اند ( شاید از قبل محل و زمان انفجار را میدانسته اند !؟ )

4- در مصاحبه صدا و سیما با استاندار آذربایجان غربی ، وی در پاسخ به تعداد کشته شدگان و مجروحان و نوع بمب و عملیات بمب گذاری اظهار بی اطلاعی میکند ولی وقتی مجری از عوامل این بمب گذاری از ایشان سوال میکند وی موکدا میگوید این بمب گذاری از خارج کشور هدایت شده و کار ضد انقلاب وابسته به آمریکا بوده است ( در صوریتکه تا آن لحظه هیچ گروهی آن عملیات را بعهده نگرفته بود ) و آش اینقدر شور میشود که مجری ( رضا حسین زاده ) در وسط کلام استاندار میپرد تا بیشتر از این گراد خودی ها را ندهد و گزارش را مختومه کند !

5- در سابقه اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی به تعداد کافی از این گونه خود زنی های هدفمند مشاهده میشود که یک نمونه رسوای آن بمب گذاری در جوار ضریح امام رضا در مشهد میباشد که در اعترافات سعید امامی بطور مفصل توضیح داده میشود که چگونه بعد از این عملیات ، اهل سنت ایران را سرکوب ، روشنفکران سکولار و لائیک را محدود و سازمان مجاهدین خلق را در اروپا تحت فشار قرار دادند .

شاید بگویید انگیزه جمهوری اسلامی از این خودزنی ( بمب گذاری هدایت شده ) چه بوده است ؟

1- بهانه ای برای سرکوب بیشتر اکراد داخل ایران و دستاویزی برای عملیات نظامی در خاک کردستان عراق برای سرکوب اکراد ناراضی مستقر در این منطقه .

2- تاکید مجدد جمهوری اسلامی مبنی بر اینکه نتنها یک نظام تروریستی نیست بلکه خودش هم از آسیب دیدگان عملیات تروریستی میباشد .

3- فشار بر روی آزادیخوان و دموکراسی طلبان مبنی بر اینکه مبارزات مدنی شما باعث تضعیف نظام و جری تر شدن گروههای ضد انقلاب شده است بنابراین یا ساکت میشوید یا در انتظار زندان و اعدام باشد .

4- متهم کردن کشورهای اروپایی و آمریکا به مباشرت در این گونه عملیاتها و گرفتن امتیاز در زمینه پرونده هسته ای ، مسکوت نمودن پرونده های نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی و سایر امتیازات اقتصادی و سیاسی

پس میبینید جمهوری اسلامی از اینگونه خودزنی های منافع بسیاری میبرد و انتظار نداشته باشید که دست از عملیاتهای تروریستی در داخل و خارج کشور بر دارد چون ماهیت ایدئولوژی جمهوری اسلامی و آرمانهای خمینی توجیه گر اینگونه از ابزارها برای رسیدن به اهداف است .




هیچ نظری موجود نیست: